مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اسفند 1401 ساعت 12:012023-02-26سياسي

تاریخ نساجی کاشان به دوران پیش از میلاد می رسد 


معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: تاریخ نساجی و بافت منسوجات در این شهرستان به دوران پیش از میلاد بر می گردد و این پیشینه غنی باعث شده امروزه در هر شاخه ای در کاشان نساجی سنتی داشته باشیم.

- ایسنا/اصفهان معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: تاریخ نساجی و بافت منسوجات در این شهرستان به دوران پیش از میلاد بر می گردد و این پیشینه غنی باعث شده امروزه در هر شاخه ای در کاشان نساجی سنتی داشته باشیم.

  عباس تراب زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: وجود بافته های متنوع نساجی در کاشان باعث شد که این شهر به عنوان شهر ملی نساجی معرفی شود و با توجه به ظرفیت های این شهرستان و غنای تاریخ و تمدن منطقه کاشان، فرصتی است تا نامزد شهر جهانی نساجی سنتی در یونسکو شود.

وی افزود: مهارت بافت فرش کاشان در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است و هنر صنعت مخملبافی، شعربافی، مهارت بافت فرش، قالی بافی، زیلوبافی، گیوه بافی، رنگرزی سنتی، مهارت بافت فرش جوشقان از دیگر آثار ثبت شده در فهرست میراث ناملموس کشور مرتبط با نساجی سنتی هستند.

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: رنگرزی سنتی، یکی از قدیمی ترین مشاغل ایران است که قدمت آن به دوران قبل از اسلام نیز می رسد که در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ نساجی کاشان به دوران پیش از میلاد می رسد 

تاریخ نساجی کاشان به دوران پیش از میلاد می رسد